Wednesday, June 9, 2010

HELBROS ALARM solid SWISS MADE

HELBROS Alarm Swiss Made
Jarum hujung merah ialah utk masa alarm.
Bila saya pertama kali nampak jam ini macam saya tidak percaya jam ini ada alarm.
Pandangan pertama tidak menarik perhatian saya.
 Mungkin sebab ia dipasangakan dgn tali kulit hitam yg kurang lebar.
Saya telah cuba dgn tali yg lebih lebar.
Jam ini sesuai dipasangkan dgn tali tebal.
pandangan sisi selepas dibersihkan
Kawan saya suka gelang merah itu yg dibentuk oleh petak2 merah
Jarum jam dan minute tdak boring besar dan ada design.
jarum second juga cantik, btk anak panah.
Jam ini sebenarnya solid kuning bukan disalurelektrk.
Knob diatas utk winding alarm apabila ditarik boleh set masa alarm.


Hammer itu bergetar bukan ting,ting tapi buzz,buzz

Engine swiss yg bersih
tanda lubang utk penutup steel pertama
Tanda lubang utk penutup gelang steel
Casing semua solid bukan electroplated.
Saya bersihkan dan polish sedikit. Kuning emas
Penutup steel ada tulisan HELBROS WATCHES
France tetapi engine Swiss
Penutup ada lubang kecil utk bunyi getaran hammer kedengaran
Di ikuti dgn gelang getah
Penutup gelang steel
Penutup gelang steel kedua utk di skrew ketat
Selepas di bersih. Kelihatan lagi menarik.
Nanti saya pasangkan dgn tali seiko diver.
Boleh juga tali emas yg kasar.
Saya nampak tali Invitar steel talinya tebal dan kasar macam samseng dan mcm Ah long
rm 950 nego




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.